Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 1 februari 2010

Rivstart

Efter en slö helg, då jag knappt stuckit näsan utanför dörren, rivstartar jag veckan med inte mindre än två utfärder på en och samma dag.

På förmiddagen var jag till BVC med lillan, som nu vid fem månaders ålder sprängt åttakilosvallen. Om vi går på tivoli får hon numera åka de där attraktionerna som stoltserar med ett plakat med texten: Bara för oss över 65 centimeter. De är inte många, men någon borde väl finnas...
Förutom dessa glädjande inslag i besöket på BVC fick den lilla även utstå smärta i form av inte mindre än två sprutor. En i varje lår, och om hon ogillade den första, så hatade hon den andra.

På väg hem stannade vi till vid ICA för att fylla på lagret av mjölk. Eftersom det bara fanns en halv deciliter kvar hemma, var detta av nöden, varför det retade mig så mycket mer att inse att plånboken låg kvar hemma. Som tur var kom den insikten medan jag stod i kön, innan jag kommit fram till kassan, så jag slapp utstå den pinsamma situation som lätt uppstår när man vill köpa något men inte kan betala. Jag fick i stället utstå det något mindre pinsamma, att gå tillbaka med mina mjölkpaket och sedan lämna en tom korg innan jag gick ut från affären utan att handla. Pinsamhetsgraden hänger då på antalet personer som uppmärksammar de olika delarna av mitt besök i affären, och även om det är någon som känner igen mig. Det värsta scenariot är att de som känner igen mig även har uppmärksammat mina göranden.
I det här fallet hejade jag på en bekant när jag gick ut genom kassorna, men jag tvivlar på att han lade märke till mig innan.

Sedan bar det av hem för att lösa av mormor som kamperat ihop med stora tjejen som på inga villkors vis ville följa med när lillasyster skulle få spruta. Jag anar en viss aversion...

Lite senare på dagen insåg jag att ytterligare en utfärd skulle krävas innan jag kunde slappna av. Mitt försök att låna om en biblioteksbok misslyckades nämligen, och såvida jag inte ville betala förseningsavgift var det bara att lämna in den innan stängningsdags.
När sambon kom hem från jobbet, med fyra liter mjölk bör tilläggas, tog jag vändande bil in till stan. (I själva verket var det jag som vände bilen, men det är ett rätt roligt uttryck, tycker jag.)

På 22 minuter lämnade jag boken, scannade utan resultat två butiker efter en "snyggare mössa" (eftersom reklammössan från min fars företag inte fått godkänt på den estetiska utvärderingen) och köpte plommon på ICA (med plånbok).
Därefter dristade jag mig till ett besök i mammas tygaffär och inspekterade de nya inslagen samt köpte tyg till en filt som jag avser att skicka till Tyskland innan barnet i fråga slutar använda filtar.

Väl hemma åkte jag som vanligt på att amma innan jag själv fick mat i magen, för att sedan avnjuta ett ljummet mål mat. Men nu tänker jag i alla fall slappna av. =)

Inga kommentarer: