Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

fredag 12 februari 2010

TV-framträdande

Idag var jag på jobbet och hälsade på igen. Oriflameleverans måste ju kombineras med att träffa trevliga kollegor, och idag var jag även lite spänd på att se hur skolan ser ut utan det nyligen nedbrunna huset, där jag råkade ha min arbetsplats.

Medan vi var där kom Östnytt till skolan för att filma ett inslag om den nedbrunna paviljongen och dess eventuella återuppbyggnad. De filmade så klart en del i våra nya lokaler, och just då hade lillan fått ett av sina sällsynta ilskeutbrott, så jag anade att vi skulle komma att få höra spädbarnsskrik på nyheterna i kväll.

När kvällens första regionala nyhetssändning var på gång spände vi öronen för att kunna höra skriken i bakgrunden, och mycket riktigt fick vi höra dem ganska snart.
Men vad vi inte räknat med var att vi strax därefter dök upp i bild, alla tre: lillan, stora tjejen och jag.

Stora tjejen blev ganska imponerad av det faktum att hon själv syntes i TV, och det ska väl erkännas att jag också tyckte att det var lite kul. Telefonen gick varm när vi ringde runt till de närmaste för att tipsa om att kolla nästa sändning, men den fick vi inte se själva, eftersom vår TV av någon anledning valde att visa ABC i stället för Östnytt just i början av sändningen... Surt!

Och hur såg det ut utan vår paviljong?
Tomt!

Inga kommentarer: