Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

fredag 5 februari 2010

Fredag

Ja, nu är det alltså fredag igen. Stora tjejen är inte på dagis och jag kunde sova ut eftersom jag inte behövde göra oss alla färdiga för avfärd, och eftersom min morgonpigga dotter fick frukost av sin far innan han åkte till jobbet.

Jo, det är stora tjejen som är morgonpigg. Lillan sover fortfarande, även om hon har rört på sig några gånger under morgonen. Jag tror alltid att hon har vaknat, men när jag ska plocka upp henne sover hon som en stock. Jag trodde att alla bäbisar körde upp sina föräldrar vid okristliga tider på morgnarna, men inte lillan.

Igår hade vi en underlig upplevelse. Vi åkte till dagis utan lillan. Hon låg hemma och sov (så klart) med mormor som barnvakt. Det kändes som att vi hade glömt något när vi lämnade bilen utan att släpa på babyskyddet.

Anledningen var min efterlängtade ögonbrynsplockning, som jag fick boka om förra veckan. Det krävde lite jobb för att hitta en barnvakt, men till slut lovade mormor att komma hit innan hon började jobba. Det funkade bra, men det kändes lite stressigt eftersom jag är en sådan person som gärna vill ha en extra liten stund på mig för att slippa stressa, och jag vill gärna ge mamma samma lyx. Jag ville alltså få in inte mindre än två extra små stunder mellan min ögonbrynsplockning och öppningsdags på mammas butik. Och det utöver två gånger restiden mellan hemma och stan...

Lillan hade förresten precis vaknat när jag kom hem. Hon hade med andra ord knappt märkt att hon hade barnvakt.

Inga kommentarer: