Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

onsdag 3 februari 2010

Inspiration

Jag vet ju att det är så, men ändå blir jag lika förundrad varje gång.
Så fort jag är förkyld (eller sjuk på annat sätt) får jag sån lust att göra saker. Gärna sådant jag inte orkar.

Som att skotta snö. Jag har varit på gång flera gånger nu de senaste dagarna, men sedan insett att förkylningen knappast skulle bli bättre av det. Jag har inte ens funderat på det när jag varit frisk, men nu... :/

Eller gardinerna jag gav mig på igår. Varför nu??? Fem meter tyg är lite körigt att handskas med, och att klättra omkring i fönstrena och mäta är ingen lek.

Och vore det inte härligt med en promenad i det vackra vintervädret? (Just idag är det snöigt, yrigt och kallt, men det har ju varit andra dagar.) Och kroppen skriker efter att få röra på sig ordentligt, jag har ju varit stilla så länge nu... Ja, just det, det fanns ju en anledning till det!

Inkapacitet är alltså det ultimata inspirationsmedlet. Undrar hur man ska kunna hitta ett kryphål som gör att man kan utnyttja den där inspirationen. Går den att konservera? Eller kan man sätta ut en annons på Blocket och tjäna lite pengar på att låta någon annan använda inspirationen? Och kanske hitta billig inspiration som någon annan vill bli av med?

Inga kommentarer: