Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

onsdag 3 februari 2010

Bloggande

När stora tjejen föddes började jag blogga för första gången. Det var jätteroligt, och jag kan fortfarande gå tillbaka och läsa mina gamla inlägg och tycka att de är jättebra. (Länken finns här intill, 2005-2006 är nog de bästa!) Jag fick enstaka kommentarer, och jag hade ett par bloggare jag hade en bloggrelation med, det vill säga att de läste och kommenterade mina inlägg, och jag deras.

2007 skaffade jag en trädgårdsblogg och plötsligt blev bloggen så mycket större. Det var många som läste och kommenterade, inte varje inlägg, men många. Och så kunde man skicka interna meddelanden till andra bloggare. Jag bloggade fortfarande på båda, men trädgårdsbloggen var roligare.

När lillan föddes hade jag just börjat med Facebook, och eftersom båda tjejerna krävde en del uppmärksamhet hann jag inte med allt, och Facebook var lite snabbare. Korta inlägg och korta kommentarer. Och så lite nyhetens behag, förstås. Samtidigt tyckte jag att min gamla blogg stagnerat, temat funkade inte riktigt som det skulle och det var inte roligt att skriva. Trädgårdsbloggen var drabbad av tekniska fel titt som tätt, och till slut lade man ner helt och hållet för att sedan starta om på nytt.

Nu har jag börjat med den här bloggen, som jag kan göra lite eget med, och plötsligt blev bloggandet mycket roligare.
Trädgårdsbloggen har kommit igång, och det är lite nya grejer där med, så även om trädgården ligger begravd under snön har jag börjat leka med den bloggen också.

Det är nog just det jag gör nu. Jag leker blogg. Jag har kul, och då plockar bloggen marknadsandelar från Facebook igen.

Inga kommentarer: