Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

fredag 26 februari 2010

Ihärdig

Idag har jag tränat. Vattengympa, precis som förra veckan, men ett annat pass den här gången, eftersom jag inte är tillgänglig i morgon bitti.

Efter lite strul hade jag lämnat återbud för i morgon och bokat två platser idag, så att min svägerska skulle kunna följa med, men det visade sig att hon inte litat på mitt ord att jag skulle fixa det, så hon var upptagen. Självklart kan jag träna själv, men det blir lite roligare med sällskap, och så hade jag ju bokat två platser, och efter allt strul ville jag inte gärna lämna återbud.

Jag började fundera på vem som kunde vara intresserad, och även om alla verkade intresserade kunde jag snart ståta med en ganska stor samling ursäkter:
* Ska gå på stan
* Sambon ska bort
* Ska klippa sig
* Ska jobba

Där någonstans började jag misströsta, men så slog det mig att min syster skulle vara ledig idag, och även om vi inte pratat något om vattengympa var det värt ett försök. Jag slängde iväg ett sms, men var väl inte särskilt hoppfull. En ledig dag kan ju bero på att man ska göra något speciellt, och då kan man kanske inte klämma in ett oplanerat vattengympapass, och efter alla ursäkter var jag beredd på vad som helst.
När hon sedan ringde upp mig från mobilen blev jag övertygad om att hon var minst tio mil härifrån, så jag blev överlycklig när hon bara skulle ner på stan en sväng och gärna ville träna med mig!

Det är inte lätt att träna vattengympa för första gången, men hon tog ett schema innan vi gick därifrån, så jag kanske kan få sällskap fler gånger. =)
Dessutom har jag ju sått ett frö hos flera andra möjliga medtränare, så framtiden kan bli full av socialt laddade träningspass. Trevligt!

Inga kommentarer: