Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

onsdag 24 februari 2010

Slöar till...

Just nu sitter jag och inväntar min senaste lyx.
En kompis, lika mycket småbarnsförälder som jag, berättade att de börjat storhandla via nätet, och snart hade tanken slagit rot även hos mig, så igår kväll satt vi framför datorn och valde brödsorter, antal litrar mjölk och viktenhet på ingefära. Leveransen ska komma idag mellan tio och tolv, så nu väntar jag ivrigt på att se om det verkligen funkar!

Det vore så skönt att slippa hela storhandlingsfenomenet, speciellt som jag måste ha lillan med mig, om inte till och med båda tjejerna. Det finns roligare saker att göra när det är bara jag och lillan, och det finns inget värre än att handla med båda barnen! Snart är lillan dessutom för stor för kundvagnarna med babysits, och då gäller det att hon kan hålla balansen i vanliga barnsitsen...
Nu när det är vinterväglag är det också skönt att slippa åka iväg, och på det här viset kommer jag till och med undan att bära upp kassarna från bilen till huset.
Framåt sommaren kan jag argumentera med att de kör varorna i en kylbil, istället för en härligt uppvärmd vanlig bil.

Så här sitter jag och slöar till medan mina kassar packar sig själva och kommer hem till dörren! Härligt! =)

Sen blir det så klart lite stödhandling, sådant som inte fanns hemma, och sådant som tar slut innan det är dags för en ny beställning. Men sådant är inte så illa, då kan jag till och med ha med stora tjejen.

Inga kommentarer: