Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 20 februari 2010

Duktig

Idag har jag varit duktig.
Jag började med att skotta lite snö, sedan iväg till ett tidigt intensivpass vattenträning, så att jag var färdigtränad före tio. Jag passade till och med på att boka upp mig för samma pass resten av terminen, så nu har jag inget att skylla på. ;)

Därefter hämtade jag lillan som hållit farmor sysselsatt genom att gråta en timme i sträck innan hon äntligen somnade i hennes famn, dock fortfarande snyftande, i sömnen. Därifrån åkte vi till konditori Janeling för att hämta min svägerska (lillans faster) på jobbet, och samtidigt ta en fika och fylla på efter träningen. Då passade jag på att vara ännu lite duktigare, genom att välja bort den frestande semlan och istället ta en macka, gjord på grovt bröd, till på köpet. Jag sötade inte ens latten som jag drack till.

Sedan följde en relativt hemsk shoppingrunda, eftersom varje vända ut ur bilen bjöd på små vassa snöflingor som piskade oss i ansiktena.
Väl hemma skottade jag lite till, innan jag parkerade mig på soffan för att högljutt gnälla om mina värkande muskler...

Inga kommentarer: