Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 1 februari 2010

Det börjar komma tillbaka...

Så här tredje dagen på grötinskolningen fick jag för mig att lillan skulle ha haklapp på sig, då kläderna åtminstone igår blev lite kladdiga och sedermera stela av missplacerad gröt (och den missplacerade är överrepresenterad i sammanhanget...).

När den traditionella frottehaklappen var monterad under hakan och jag såg damens handhavande med den, fick jag en inre bild av en gammal favorit. En blå haklapp som mer liknade ett förkläde, i ett något mer avtorkbart material med långa ärmar och ficka i nederkanten. Det var vår bästa vän när stora tjejen var i värsta kladdstadiet. Vi slet ut en och köpte en till innan hon kom ur den fasen.

Jag började leta i minnet: var hade vi lagt den?
Jag kom snart fram till att nummer två också var helt utsliten, och att vi slängt den när vi slutligen bestämt oss för att låta henne kladda utan skyddsnät.

Nu är planen att så snart som möjligt införskaffa en haklapp av samma modell, men inte nödvändigtvis blå. Förhoppningsvis kan storasyster gå till dagis i morgon, så att jag kan packa med mig lillan och åka till bäbisbutiken.

Inga kommentarer: