Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 9 februari 2010

Nya rutiner?

Lillan sover i sin säng. Andra kvällen i rad som hon somnat långt före elva, vilket varit en magisk gräns för henne både länge och väl. I kväll somnade hon snällt när jag lade henne så tidigt som tio över nio. Det är ju två timmar tidigare!!!

Har en lätt oro för vad som kommer att hända med morgonrutinerna... Jag har ju varit ganska bortskämd nu när hon lätt sover till nio eller ännu längre, men stora tjejen går ju i alla fall upp tidigare, så att plocka upp lillan två timmar tidigare ska väl inte döda mig, antar jag.

Av en kompis fick jag information om hur det går till när de ändrar sovvanorna till mer barnvänliga läggtider, och så här långt stämmer det på pricken! Hon ska skjuta läggtiden bakåt med en halvtimme till en timme åt gången; idag lade hon sig 35 minuter tidigare än igår. Nästan lite läskigt... Hoppas att hon inte informerar mig om något otäckt, om hon ska ha så rätt hela tiden! :S

Jaja, jag ska inte dra på för stora växlar än... Det är bara två dagar. För en månad sedan vaknade hon fyra två dagar i rad, och det blev (tack och lov) inte mer bestående än så. Egentligen finns det inget som säger att det inte blir så den här gången med. Utom kompisen, då. =)

Inga kommentarer: