Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 7 februari 2010

Lite småtrött

Idag har jag haft ett fullspäckat schema!

Upp tidigt, duscha och iväg till Växtriket med svägerskan.
Blomma till födelsedagsbarnet stod på listan, men man passar förstås på att få lite vårinspiration bland fröer och växter. =) Jag fick med mig ett helt litet groddningskit, så inom en vecka ska vi mumsa groddar här hemma.
Sedan hem, plantera ihop de inköpta blommorna i den likaledes inköpta krukan, äta mat och så iväg till kalaset.

Där träffade vi en stor kille. Värdparets son, som fyller ett inom en månad, var så klart större än min tjej, som är fem månader (idag. Hurra, hurra, hurra!), men det var först när han kom ner på golvet som skillnaden slog mig ordentligt. Han kryper! Han ställer sig upp alldeles själv, med hjälp av ett bord eller så! Han går när någon håller i honom! Han är ju nästan vuxen!

Plötsligt var klockan närmare fem, och det var dags att fara hemåt. Eftersom det inte fanns tillgång till latte på kalaset drack jag kaffe när jag kom hem i stället, för att sedan åka iväg till affären för att komplettera inför middagen, som blev sen.

Full fart en hel dag! Jag är helt slut! (Eller inte egentligen, men det var mer än jag är van vid på en dag just nu...)
I morgon väntar ytterligare en fullspäckad dag: luggklippning, shopping och eftermiddagsbesök av jobbarkompis. Hur ska jag orka? ;)

Inga kommentarer: