Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 15 februari 2010

Slapparmorgon

Idag tog jag mig en liten sovmorgon. Så mycket man kan när man är småbarnsmor... Vid halv åtta fick jag snällt gå upp och göra frukost till stora tjejen, byta blöja på den lilla och sätta mig och amma. Min egen frukost fick vänta lite till.

Jag bestämde mig för att skippa alla planer på att åka och shoppa. Det är enklare att göra sådant när stora tjejen är på dagis, så jag kan lika gärna vänta till i morgon. Då kunde jag glömma stressen med att göra oss alla respektabla nog att ge oss ut i vimlet och i stället fortsätta slappa. =)

Det är skönt att unna sig en riktig slapparmorgon ibland, speciellt nu. Jag har varit så innerligt trött i några dagar... Dagarna funkar bra, men morgon och kväll orkar jag knappt sitta upp. Undrar om det är något på gång?

Inga kommentarer: