Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 28 februari 2010

Energibrist

Min sambo har ägnat större delen av dagen åt att gräva fram vårt hus, som omringats av dryga metern höga snövallar till följd av förra veckans takskottning och övrig taksnö som fick hjälp av plusgraderna på sin väg mot marken...

Jag kan inte gärna kräva någon direkt stöttning av honom just idag, men självklart sammanfaller det med en av mina sämre dagar. Jag lider av akut energibrist och känner att hela min kropp strävar neråt idag. Axlarna hänger, huvudet är tungt, jag orkar knappt lyfta armarna...
Jag är ingen bra mamma, har inget tålamod alls och skulle helst av allt bara gå och lägga mig. Men lillan behöver ammas, resten av familjen ska ha mat och stora tjejen förtjänar i alla fall lite uppmärksamhet...

Så... Det är bara att bita ihop. Har jag tur somnar lillan tidigt, så att jag kan lägga mig på soffan. Eller i sängen...

Förhoppningsvis är det bättre i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen inte konstigt du är trött efter gårdagen!Man får vara trött ibland.Själv hade jag en super seg dag igår men idag då har jag bakat till nästa helgs kalas o det efter att ha pulsat runt sjön!
Helena