Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 1 mars 2010

Och snön bara vräker ner...

Man kunde ju tycka att de snövallar vi redan har kunde vara nog så här i början av mars, som rent kalendariskt räknas som en vårmånad. Ja, just det: VÅRmånad.
Ändå kommer det mer snö, och det är så tätt mellan snöflingorna att man knappt ser skillnad på snövallarna och luften... =(

Jag tycker fortfarande att det ser trevligt ut, och eftersom vi inte är så bortskämda med riktiga vintrar har det varit roligt att få just en sådan. Men...
Nu kan det räcka, tycker jag. Jag återkommer till det där med att mars är en vårmånad, och jag är lite paragrafryttare på det viset; finns det regler ska man helst följa dem. Regeln är att det ska vara vår, och då får vintern böja sig för det! Tycker jag.

Inga kommentarer: