Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 15 mars 2010

Helt galet!

Mars är en galen månad. Det är inte bara de beryktade marskatterna som drabbas av mars månads galenskaper, utan även min almanacka.

De tre första söndagarna är späckade av kalas, två per söndag. Det innebär att vi drar från ena kalaset till det andra och har svårt att få in måltider mellan allt fika. Dessutom måste diverse presenter inhandlas, och därmed ska shoppingturer planeras in i schemat.

Ovanpå allt detta kommer ett ovanligt stort antal andra aktiviteter i form av vägning, massage, sjukhusbesök, föräldramöte, klippning, träning, playdates, babysång, och så vidare i all oändlighet...

Det är underbart att ha saker att göra efter hösten som var rent ut sagt pisstrist, men jag blir en aning matt när jag tittar i almanackan just nu.

Undrar just om det lugnar ner sig när vi kommer in i april...

Inga kommentarer: