Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 15 mars 2010

Tiden flyger!

Man säger ju att tiden går fort när man har roligt, och idag hade jag väldigt roligt.

Jag var hos en av mina bästa jobbarkompisar och fikade, vilket är sådär extra trevligt när man är mammaledig och inte får träffa sina trevliga kollegor så ofta. Hon är dessutom sådär underbart bra med mina tjejer, så det blir så enkelt att vara där. Bördan lättar liksom när någon annan än mamma kan bli medbjuden på en båttur till Thailand ombord på det ståtliga sängskeppet. =)

Jag lade i slantar i parkeringsautomaten så att jag skulle få stå till strax före fem, för "så länge kan jag ju i alla fall inte bli kvar".
Efter en stund skulle vi kolla vad klockan var, och från herrn i huset fick vi besked om att klockan var fem.
Fem?! Vi var rätt övertygade om att han skämtade, men uppenbarligen hade tiden skaffat privatjet, så barnen fick packas ihop i en hast.
Tyvärr vet fyraåringar inte vad "en hast" betyder, så stora tjejen bjöd på lite extra trilskande med påklädningen... En stressad mamma försökte sedan undvika att be henne springa nerför trappan, för jag var ändå så pass klar i huvudet att jag insåg att det inte skulle gå fortare om hon skulle stå på näsan.

Jag hade tur med parkeringsvakternas schema, för trots att vi kom en dryg halvtimma för sent till bilen hade vi ingen försmädlig lapp på rutan. *suck av lättnad*
Däremot hade någon lämnat en förskräcklig huvudvärk till mig vid bilen, så att jag fick köra hemåt med ett envist dunkande i tinningarna. Så kan det gå när man stressar. :/

Efter ett par tabletter och en middag jag inte behövde laga själv släppte huvudvärken och jag kunde lämna familjen för att gå på VIP-kväll i mammas tygaffär. Nu ska jag försöka knåpa ihop en förstärkande ficka till babysittern som de senaste sex månaderna gått från bättre begagnad till trådsliten, på grund av lillans envisa sparkande för att få igång gunget...

Inga kommentarer: