Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 15 mars 2010

Härlig promenad

Jag är nyss hemkommen från en härlig promenad med mina barn, och den lyckades uppfylla många, om än inte alla, mål.

Lillan fick sova en stund. Hon är allmänt dålig på att sova, men i vagnen under en promenad går det oftast mycket bra.

Stora tjejen fick leka och upptäcka en massa längs vägen. Vi undersökte skaren, och det var spännande att kunna gå ovanpå det tjocka snötäcket, hon klättrade i snöhögar, krossade is och hittade lera, plockade istappar, åkte kana på isen, gissade på djurspår i snön (kan det vara en älg eller kanske en ekorre?)och pratade med hästarna, som visade sig prata en helt annan dialekt av hästspråket...

Vi fick frisk luft allihop.

Stora tjejen och jag fick lite solsken på oss, och det ska ju vara bra på alla sätt och vis. (Så här års är väl inte ens de skadliga strålarna så farliga...)

Tyvärr fick jag klara mig utan motion, eftersom halkan och dotterns upptäckarlust saktade ner tempot en aning. Men jag är nöjd ändå! =)

Inga kommentarer: