Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

torsdag 4 mars 2010

Sömnbrist

De senaste nätterna har lillan inte sovit lika bra som hon brukar. Jag har fått gå upp minst två gånger per natt och amma, och för en stackars bortskämd mamma är det jättejobbigt att inte få sova sina minst sex timmar per natt...

Igår började hon med en ny min. En min som ger ett något förvånat intryck, med munnen som ett mycket litet o. I alla "så här tar du hand om ett barn-böcker" jag någonsin har läst översätts just den minen med "jag är hungrig - ge mig mat", så jag gissar på att hon är hungrigare än vanligt.
Det som är lite småjobbigt är att hon gör denna min nästan hela tiden, och därmed torde hon vara hungrig nästan hela tiden, vilket i sin tur gör hennes nattliga vakenperioder mycket förståeliga.
Att döma av att hon gör minen diekt efter ett mål bröstmjölk verkar hon inte helt nöjd med sin diet just nu. Men hon äter nästan ingen gröt, trots att vi har hållit på med det några veckor nu, och hennes potatisluncher skulle inte imponera på en fluga ens, så bröstmjölken är praktiskt taget det enda hon äter...

För att lösa problemet har jag nu införskaffat ett paket välling, som jag hoppas ska kunna leda till en högre grad av mättnadskänsla i den lilla magen... (...och även en högre grad av sömn för både mor och barn.) Eftersom hon visar störst intresse för vattnet vid såväl lunch som kvällsmål gissar jag på att drickbar mat kan slå an en sträng hos henne. =)

Inga kommentarer: