Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 16 februari 2010

Potatis

Efter några veckor av kvällsmat i form av gröt har lillan nu tagit steget till potatislunch. Äntligen, säger jag, för vi har varit på gång i flera dagar utan att det har blivit av. Så sent som i morse tänkte jag skjuta upp det till i morgon, eftersom jag hoppas att barnstolen levereras ner från vinden i kväll, och den stolen är inte lika jobbig att rengöra. Nu fick vi använda babysittern, trots att den blir oanvändbar under minst ett par timmar om det kladdas.

Nåja, det gick bra, inget kladd att tala om. Sen vet jag inte exakt hur mycket potatis hon fick ner i magen, men för att vara första gången är jag nöjd. Hon var glad och sprudlande medan hon åt, och det är ju ett gott tecken!

Inga kommentarer: