Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

onsdag 17 februari 2010

Gott inflytande

Lillan har börjat smaka på potatis till lunch. Ordentligt mosad och utblandad med både matfett och bröstmjölk, men ändå med betydande potatisinnehåll.

I och med detta har hon påverkat mina matvanor positivt.
Eftersom det är både svårt och tråkigt att koka den lilla mängd potatis hon behöver kokar jag potatis så att det räcker även till mig och min lunch. Även om jag i normala fall hade valt ris eller pasta till just den rätt jag plockat upp ur frysen dagen till ära. Det gör i sin tur att jag äter mer potatis och mindre pasta än jag vanligtvis gör, och oavssett vad man anser om kolhydrater brukar väl potatis anses vara lite bättre än pasta.

Jag väljer dock bort såväl matfett som bröstmjölk, och nöjer mig med sås eller lingonsylt om det ska vara något alls till.

Inga kommentarer: