Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 8 februari 2010

Trevlig dag

Idag har jag haft trevligt. Riktigt trevligt, faktiskt.

Klippte luggen hos min frisör, och även om det bara är luggen och går otroligt fort, så är det en kort stund av lyx! Och så går man därifrån och är fin. Kan det bli bättre?

Gick på stan med mina barn och min svägerska. Det är lite rofyllt att ha någon mer vuxen med sig. Jag måste inte vara på helspänn hela tiden för att ha koll på både vagnen och fyraåringen med spring i benen, utan kan överlåta antingen eller till någon annan. Eller båda, för en stund...

Fikade på café. Bara en latte, utan fikabröd, men lyx!

Köpte kuddar till fåtöljerna. Skön känsla av att ha skämt bort sig själv, speciellt som det var alldeles oplanerat. Det var inget vi behövde, jag bara såg dem och slog till! Underbart!

Trevligt besök på eftermiddagen. Jobbarkompisen som går så bra ihop med mina barn. Och mig. =) Dricka latte och prata om allt och inget. Härligt!

Slutligen somnade lillan, som det verkar, för natten redan kvart i tio. Hon hinner visserligen vakna än, men hon har varit tyst och lugn riktigt länge för att vara före elva, så det är lite lyx det också!

Inga kommentarer: