Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 31 januari 2010

Småjobbig kväll

Sedan eftermiddagen idag har jag varit ensam med barnen, eftersom deras far är på konsert i Globen. Dålig tajming, kan man tycka, när jag är förkyld och knappt orkar hålla sams med stora tjejen när pappa är hemma, men vad gör man?

Vi lyckades faktiskt nästan hålla sams hela kvällen. Bara lite gnäll från båda håll...
Hon fick dos två av influensavaccinet idag, så jag befarade feber här framåt kvällen, men det verkar ha klarat sig så här långt. Nu sover hon.
Jag är så trött att jag också skulle vilja gå och lägga mig. Lillan är alldeles uppenbart minst lika trött som jag, men hon vägrar sova i sin säng innan elva, så det får väl inte jag heller.

Lillan fick dos två av gröten nu i kväll, och enligt min bedömning fick hon i sig något mer den här gången. Hon fick också smutta lite på vatten till gröten, och det var kul att se minen när det kom något ur det hon sög på, fast det inte var ett bröst. Ren och skär förvåning.

I morgon är det dags för BVC (och faktiskt dos två av vaccin, men inte influensan). Det var två månader sedan sist, så det ska bli intressant att se hur mycket hon har växt. Enligt mina närstående påminner hon skarpt om brorsans lilla michelingubbe, som vägde 10 kilo när han var ett halvår, så vi får väl se.

Storasyster tar så illa vid sig av alla sprutor att hon inte vill följa med i morgon, så hon ska få vara med mormor. Är hon frisk får hon vara där, men blir det feber får mormor komma hit. Skönt med föräldrar!

Inga kommentarer: