Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

torsdag 3 juni 2010

Röjning pågår

Vi håller på att röja ur vårt datarum för att inreda ett nytt barnrum. Det känns lite som att vi skulle ha gjort det under vintern, men nu är vi i alla fall igång.

För tillfället är det jag som gör jobbet. Jag röjer, slänger, sorterar och packar ner i lådor. Idag kom första laddningen lådor upp på vinden. Sex stycken blev det, och två till är i det närmaste klara, jag vill bara gå igenom det sista för att avgöra om det är något mer som ska ner i dem. Snart nog är mina grejer slut, så får herrn i huset gå igenom dataprylarna och gå igenom hela röjningsritualen med dem. Själv går jag nog vidare till stora tjejens rum, eller min egen garderob. Allt som skapar utrymme är bra, eftersom datarummet varit vår förvaringsventil. Allt som inte fått plats någon annanstans har hamnat där, hyllorna är staplade på varandra, byråer och skrivbord trampar varandra på tårna...

Samtidigt är det skönt att bli av med grejer. Jag är en typisk "bra-att-ha-tjej". Någon gång i framtiden kommer jag säkert att ha användning för alla möjliga och omöjliga prylar. Inbillar jag mig, men när eller om det händer kommer jag med all säkerhet inte ihåg vad jag har och var jag har det, så det är ingen bra idé att samla på sig allt.

Hoppas bara att det blir färdigt snart, så att man kan få något annat gjort. Vara utomhus, till exempel. Som jag har längtat efter det vackra vädret, och nu när det har kommit sitter jag inne och rotar bland gamla grejer. Suck!

Inga kommentarer: