Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 12 juni 2010

Tapetjakt

Jag har för första gången på fem år gett mig in i tapetvärlden. Stora tjejens nya rum ska begåvas med väggbeklädnad och det faller (så klart) på min lott att genomsöka tapetbeståndet i jakt på något passande.

Tyvärr har jag sett en bild för min inre syn, och då är det förstås omöjligt att hitta något som duger...
Det är den lila färgskalan som gäller, och av någon outgrundlig anledning råder en påtaglig brist på tapetmönster i just den färgställningen. *Suck*

Jag fick en idé om att ha två olika tapeter i rummet, för att "dela av" det en aning. Sänghörnan skulle då förses med en mer mönstrad tapet, medan övriga rummet får en enfärgad eller mer diskret mönstrad tapet.
Alltså måste jag hitta två tapeter, och de ska harmoniera.

Jag har i alla fall hittat ett par mönstrade som skulle kunna bli bra.

Hannah Montana Secret Star Butterflies från Midbec. Bilden lånade jag från Bygghemma.se


Den här vet jag inte vad den heter, men den är från kollektionen Just Kids hos Intrade.

Just nu lutar jag mest åt den första. Hoppas att vi kan hitta någon passande diskret tapet!

Inga kommentarer: