Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 27 juni 2010

Stora tjejen i fokus

Idag gav jag mig den på att stora tjejen skulle inleda sin väg mot självständigt cyklande, det vill säga utan stödhjul.

Hon samarbetade inte från början, men via gemensam bortmontering, stillastående cykelsittning, promenad med cykeln vid sidan och omvänd psykologi fick vi upp henne på cykeln, och sedan fick vi kämpa för att få ner henne därifrån. Nu skrattar hon själv åt att hon inte ville cykla i morse, och våra ryggar tackar ödmjukast för att vi investerat i en sådan där pinne som man monterar bakpå cykeln för att slippa springa med böjd rygg.
Nu på kvällen testade jag också att släppa en kort kort stund, och hon klarade det bra under några korta tramptag.

På eftermiddagen bakade hon med min hjälp en sockerkaka som vi sedan packade ner i picknickkorgen. Sen åkte vi, bara hon och jag, lillasyster fick vara hemma med pappa, och hämtade hennes kompis med mamma och så var det picknick i parken som gällde, innan Zillah och Totte började sin underhållning på stora scenen.

När vi kommit hem blåste pappa upp lillasysters nya pool (vi ska köpa en till stora tjejen också, men de var slut, så det blev bara en pytteliten den här gången) och när hon fick klart för sig att hon skulle få bada idag trots allt, var lyckan gjord. Ända tills hon ville cykla igen...

Det blev på många sätt stora tjejens dag idag. =)

Inga kommentarer: