Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 14 juni 2010

Harmoni

Idag har jag haft en bra dag.
Jag känner mig harmonisk och duktig. Stark.

Jag har fått mycket gjort, trots att jag sov dåligt och vaknade strax efter fyra. *suck*
Både jag och min lilla väckarklocka (lillan) somnade om, och det blev slutligen en lugn morgon.

Sedan var det ärenden, hem för lunch, ärenden igen och så hem för ett imponerande mellanmål, för att vara i mitt hem.

Eftermiddagen ägnades åt hushållsplock, men jag hann även med en latte i solen, en trädgårdsrunda då jag instruerade stora tjejen i pelargonrensning och hammockgungning. En fantastiskt effektiv och underbar eftermiddag, får jag tillägga.

Resten av kvällen förflöt likaledes effektivt och harmoniskt. Vi åt middag ute och var klara innan regnet kom, den gigantiska disken är omhändertagen och återvinningen sorterad.

Inga kommentarer: