Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 26 juni 2010

Tänder

Sedan några månader har vi haft en liten tävling med lillans "bästa kompis", som är en månad yngre. Det handlar om tänder, och trots att lillan har ett åldersmässigt försprång har kompisen lett sedan starten. 1-0, 2-0, 4-0 och nu igår blev det 6-0...

Så idag upptäckte jag först en tand, sedan en till precis intill, och när jag bytte blöja fick jag fri sikt i övre tandraden, och minsann: där hade en tredje tand brutit igenom!
Så från 6-0 igår har lillan reducerat till 6-3 idag. Inte illa! =)

Nåja, vi må ha knappat in på kompisen, men lillans förtvivlan, otröstliga skrik och oförmåga att somna gör att jag mer tycker synd om henne, men tänderna måste ju komma. Tur då att hon tar dem tre i taget, så slipper hon göra det så ofta. ;)

Inga kommentarer: