Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 13 juni 2010

TV-trubbel

Sedan en tid tillbaka har vår TV ett småläskigt biljud när vi sätter på den. Den tjuter ett sådant där testbildsljud som avtar mer och mer och till slut är det borta, men det tar förstås några minuter.

Oron för att det ska vara något allvarligt fel finns där, speciellt sedan vi fått veta att det är just sådana TV-apparater som tenderar att explodera... (Sådana som tjuter, alltså) Det känns ju inte så där jättekul att säga till stora tjejen att sätta på TV:n när man själv vill ha lite sovmorgon...:/
Därför finns en ny TV med i planerna för framtiden, men den funkar ju och vi har inte överdrivet mycket pengar, eftersom jag är mammaledig och vi har tre olika byggprojekt som slukar pengar.

Nu har TV:n insett att vi hesiterar, och trappar därför upp konflikten. Nu har den fått med sig digitalboxen, som gått ut i strejk. Jag tror att det är en lockout, för vårt smartcard släpps inte in, trots att det är giltigt. Hittills har vi haft gratiskanalerna i alla fall, men idag har de gått ett steg längre och skyller på att det inte finns någon signal.
Hårddisken har gått ut i någon form av sympatistrejk, för den vägrar visa de program vi spelat in på betalkanaler (som vi betalar för!!!).
Vi har kontaktat medlare (ringt Boxer) men förhandlingarna strandar.

Jag antar att vi till slut blir tvungna att införskaffa såväl TV som box med hårddisk av en nytillverkad modell... *Suck* prylarna tar över!

Inga kommentarer: