Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 22 juni 2010

Goda nyheter

Jag hade träff med min hälsoguru idag. Vägning och sedan en promenad med hälsoinspirerande samtal. Det känns alltid bra när man kommer därifrån, även om vågen inte varit så snäll, för på något sätt lyckas min guru alltid hitta inspiration i alla situationer.

Förra gången hade jag tappat riktigt mycket, trots att det kändes omöjligt, men i efterhand upptäckte jag att jag faktiskt gjort en massa bra saker i alla fall.
Den här gången vet jag med säkerhet att jag gjort alldeles för lite, se här och här. Och värmen har dessutom föranlett ett något utökat intag av glass, så förhoppningarna var låga inför besöket...

Men tro det eller ej: Jag hade gått ner. Igen.
Inte lika mycket som sist, men eftersom vågen inte bara pratar om kilon och hekton, utan även om kroppsfett och fettfri massa, kunde man även utläsa en omfördelning av vikten, så att jag hade tappat mer än ett kilo fett även denna gång. Hurra!!!

Och återigen var jag helpeppad när jag lämnade mitt promenadsällskap.
Nu ska jag tänka positivt och uppmärksamma allt bra jag gör, istället för att sparka mig själv på smalbenen för allt jag inte får gjort. Klokt.

Inga kommentarer: