Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

fredag 4 juni 2010

Hälsomässigt förfall

I morgon ska jag äääntligen träna igen!

Eftersom sambon jobbat över har jag varit ensam med tjejerna på lördagförmiddagarna ett par veckor. Första lördagen slog det mig inte förrän det var för sent att fixa barnvakt, och förra veckan skulle vi iväg, så om jag skulle hinna laga mat innan avfärd fick jag avstå träningen...

Jag har haft planer på att boka in mig på andra tider, men av någon anledning har jag inte kommit mig för med att ringa. De har dragit ner på expeditionstiderna och svarar bara i telefon på kontorstid, så att säga. Det borde inte påverka mig, eftersom jag ändå är hemma hela dagarna, men det har blivit ett hjärnspöke, så jag missar alltid att ringa, och därför har jag haft ett uppehåll på tre veckor nu... Tre veckor så när som på 45 minuter, vill säga.

I morgon kommer mamma och tar hand om barnen, för det är fortfarande övertid som gäller. Men den här veckan är jag förberedd och bokade barnvakt redan dagen innan. Då återstår bara att se till att väskan är packad och att jag är klar att ge mig av när avlösningen kommer. Inte alldeles lätt det heller!

Snart är det två månader sedan jag fick massage också. Sist avbokade jag för att jag skulle jobba, och sedan har jag inte kommit mig för att ringa. Inte så konstigt, eftersom det är samma ställe som träningen, så ringer jag inte om det ena kan jag ju inte ringa om det andra...

Hoppas att någon är på plats i expeditionen i morgon när vi kommer, så att jag kan boka in extra träningstider och en ny massagetid. Hur jag nu ska hinna med det...?!

Inga kommentarer: