Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 6 juni 2010

Totalt hälsosammanbrott

I mitt senaste inlägg tilkännagav jag ett förfall inom hälsoområdet, och igår utvecklades det till ett totalt sammanbrott.

Planen var att gå upp tidigt (senast sju), se till att både jag och döttrarna fick i oss frukost, packa ihop badkläder och sedan invänta mamma, som lovat att ta hand om tjejerna medan jag tränade.

I verkligheten gick jag upp före sju, men då jag kände mig lite snurrig tog jag bara vatten och en hårdmacka istället för att fixa frukost gånger tre.
Sedan gick det undan: Ett toalettbesök fick mig att inse det olämpliga i att tillbringa morgonen i en bassäng, jag avbokade allt, kallade hem sambon från jobbet och kräktes. Efter det var det sängläge som gällde.

Jag kan sammanfatta det så här: Jag kom inte igång med träningen den här gången heller. Jag kanske ringer i morgon och bokar in mig...

Inga kommentarer: