Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 8 juni 2010

Lunchproblem

Lillan har kommit in i en rytm som inte riktigt funkar:
Hon sover ingenting på förmiddagarna, så när vi kommer fram till lunch, då är hon så trött att hon inte orkar äta. Hon bara skriker och får inte i sig någonting. Samtidigt är hon så hungrig att hon inte kan somna.

Hur ska jag få henne att somna? Hon somnar sällan i vagnen, inte i bilen heller, och även om hon gör det vaknar hon så fort man stannar... Det blir en långpromenad på vinst och förlust, alltså.
Amningen har också förlorat något av sin sövande effekt. Och skulle hon somna blir jag sittande i soffan tills hon vaknar. Inte den mest effektiva förmiddagen, kanske...

Jag får experimentera med mellanmålet. Eller kanske med frukosten. Om man äter mycket blir man väl trött? Värt att testa.

Jag får återkomma i ämnet.

Inga kommentarer: