Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 21 juni 2010

Ögonbryn

Jag kan meddela att mina ögonbryn kommer att få vara buskiga i sommar.

I morse, medan jag försökte få i mina barn deras frukost samtidigt som jag förberedde matsäck och annan packning för dagens utflykt till Julita Gård, pep det till i min mobil. Jag som inte trodde att jag lagt in utflykten i mobilalmanackan, men man kan ju glömma...

En titt på mobilen gav mig dock rätt: jag hade inte lagt in den. Påminnelsen gällde istället min bokade tid för brynplock. Klockan var halv nio. Halv tio skulle jag vara där. Halv elva skulle vi hämta min svägerska för avfärd.

Halvt panikslagen gick jag igenom i huvudet vad jag måste hinna göra före utflykten, konstaterade att det blir jobbigt, men att det skulle kunna gå. Ringde svägerskan för att höra om tjejerna möjligen kunde vara där en stund innan vi skulle åka, men hon måste ut med hunden, och var i övrigt inte särskilt klar.
Hennes förslag var en avbokning, men då det var första tiden på morgonen kändes det omöjligt. Efter en inspekterande blick i spegeln letade jag i alla fall reda på numret, och självklart kan man boka av även den första tiden på morgonen. (Hur skulle det annars gå om jag blev sjuk? Hmm... Tänkte inte på det...)

Nu tänker jag faktiskt inte boka någon ny tid förrän tidigast i höst. Ni får helt enkelt stå ut med mina buskiga ögonbryn!

Inga kommentarer: