Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 15 juni 2010

Snabbare än väntat

Ojoj! Idag fick jag ett sms från färgbutiken: mina tapeter har kommit!

På nätet hade jag fått intrycket att Hannah Montana-tapeterna var beställningsvara hos leverantören, och att det skulle ta fyra-fem veckor att få hem, så jag var inställd på att vänta ett tag. När jag beställde sa de att det brukade ta "ett par dagar", men det här gick på ett dygn. Jag tror att jag är i chock.

Nåja, det lär inte hända så mycket just nu ändå. Sambon är spysjuk och kan inte ens hämta ut paketet med nätverkskort som vi tydligen behöver för att kunna fortsätta surfa när huvuddatorn flyttar ut ur datarummet. Innan det är gjort är det ingen idé att jag packar ihop det sista åt honom, så jag kan lika gärna vänta tills han blir frisk.

Sedan ska jag spackla. Jag har bett min svåger om hjälp, så att jag kan fixa det själv. Efter det är det dags att ta tag i tapetserandet. Där har sambon tagit initiativ, så det lutar åt att han sköter det.

Priset landade förresten under min ångestkalkyl trots att jag samtidigt köpte lim och en rollerrulle (utan handtag, alltså). Jag är rätt nöjd med detta.

Inga kommentarer: