Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

fredag 18 juni 2010

I morse var det lördag

Jag var lätt desorienterad när jag vaknade i morse. Till slut bestämde jag mig för att det nog var lördag, vilket innebar att sambon skulle sluta vid lunch, och i huvudet gjorde jag upp mina planer efter detta.

När jag kom ut i köket var jag fortfarande tveksam, men eftersom sambon lämnat den lilla termosen hemma stämde det fortfarande med min lördagstes.

Funderade lite på grannens val att klippa gräset så dags på morgonen en lördag medan jag gick ut till postlådan för att hämta tidningen. Skakade ur tidningen (en vana från förra sommaren, då vi hade tvestjärtar i postlådan *ryser*) och läste rubrikerna på väg upp till huset.

Då slog den totala förvirringen till. Varför står det fredag på tidningen? Glömde vi att hämta den igår? Har det inte kommit någon idag? Står det fel?

Det var inte det lättaste att plötsligt ställa om från lördag till fredag. Sambon skulle nu inte komma hem förrän efter fem och min dag blev i ett slag så mycket längre. (Men han överraskade med att sluta två och komma hem hyfsat ändå.♥)

Egentligen är det inte stor skillnad för mig om det är fredag eller lördag, eftersom jag ändå är hemma med tjejerna, och idag var det en hemmaslappardag, men ändå...

Inga kommentarer: