Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 1 januari 2011

God fortsättning

Det är bara att inse: jag är urdålig på sån där förväntad korrespondens som till exempel att önska folk Gott Nytt År eller God fortsättning.

Min sambo skickar sms till alla och envar, han gör personliga inlägg på facebook och ringer helst upp de närmaste också. Själv svarar jag förhoppningsvis om någon skickar sms till mig. Jag har inte ens ringt mina föräldrar än...

Det stannar heller inte vid nyår. Jag skickar aldrig födelsedagskort, och det ska till något mycket speciellt för att jag ska sätta ett kort på en present. Jag tycker väl att det räcker med presenten, antar jag.
Om en födelsedag ska firas en annan dag är det mycket ovanligt att jag hör av mig på det riktiga datumet, speciellt om jag redan varit där och gratulerat.

Att önska god jul är också lite trixigt. Julkort brukar jag få iväg, men de där live-önskningarna är värre. Jag vill nog pricka in det där perfekta tillfället att säga det, för att inte bli tjatig eller nåt, och då är det lätt att vänta för länge, och till slut har jag inte sagt det alls. :/
I år blev det ingen julhälsning på facebook, till exempel. Och det trots att jag var inloggad flera gånger under dagen...

Jag hoppas att ingen tar illa upp av denna min asociala sida.

Inga kommentarer: