Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

fredag 31 december 2010

Nyårsfix

Julstjärnorna i köksfönstret har fått gå i pension, och vi har istället rekryterat vita kalanchoë, som får lysa upp i vintermörkret.



Jag tycker att nyår ska vara lite ljusare än julen, så det är riktigt skönt att jag sällan lyckas hålla liv i julstjärnorna längre än så här.



Så här på nyårsaftonens förmiddag har jag en deg på jäsning, det blir hembakt till nyårsmiddagen. *ler stolt* Sen ska jag avgöra om svärmor (efter totalt manfall beslöt vi att bjuda svärmor "med armbågen", så att vi i alla fall får en gäst på nyår.) ska få lime- eller vaniljpannacotta, eller om jag ska prova med granatäpple.
Sambon fejar som vanligt. Just nu är det lillans rum som ska röjas, så det är rätt lugnt här ute i köket. =)

1 kommentar:

Helena sa...

Meh vad här bloggas!Hinner inte med ju ;-)
Hälsningar PTI