Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 20 december 2010

Otacksam

Idag när jag kom hem från jobbet hade min sambo slitit med att fixa julkorten (eftersom jag deklarerat att "i år skiter jag i julkorten!"). Han hade köpt, skrivit, letat adresser och satt på frimärken. Dessutom hade han tagit en vintrig bild av barnen och lagt med i vissa kuvert.

Och hur reagerar jag på detta underbara initiativ av en pysselskyende hemmapappa? Jo, jag fräser något om att jag vill skriva själv till mina vänner, och kommenterar hans felstavning av mitt efternamn till alla släktingar.
Jag känner mig lite som Britney Spears: "Oops, I did it again!"
Till mitt försvar åberopar jag den sprängande huvudvärken.

Inga kommentarer: