Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 7 december 2010

Julkort

Ojoj, nu börjar det brinna i knutarna om jag ska göra egna julkort i år!

Sedan min stora tjej föddes har jag gjort sådana där pretentiösa julkort med foton på barnen varje år. Jag har skrivit ut, klippt och klistrat, stämplat, skrivit och adresserat varenda julkort personligen. Även förra året, när jag hade en tremånaders liten tidstjuv att ta hand om.

Temat har varit tomteluva, lykta, pepparkaksbak och lucia, och i år...
...har jag inte en susning!
Funderade ett tag på att sätta dem vid en snölykta, men i mörker är det ursvårt att få till något, och i dagsljus försvinner stämningen... :/

Hur som helst har jag inte ens papper att tillverka korten av, och vem vet var min stämpelutrustning har hamnat efter sommarens förvandling (pyssel/datarum = barnrum)? Inte är det då jag!
Och 16 december kryper stadigt närmare. Liksom det lite dyrare datumet 22 december.

Nåja, det är väl ett gott tecken att jag i alla fall har börjat tänka... :P

2 kommentarer:

Helena sa...

Känn ingen press :-)
Hälsn.PTI

Helena sa...

Oj jag trodde nästan jag kommit fel nu när rosbilden var borta....
Hälsn.PTI