Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 14 december 2010

Rättvisa

Jag är mitt uppe i julklappsplaneringen, och upplever för fullt utmaningen i att vara rättvis mot sina barn.

Stora tjejens julklapp är redan införskaffad, den känns i det närmaste perfekt: inriktad på vintriga utomhusaktiviteter, bör passa åtminstone ett par år, och kan sedan ärvas av lillasyster. Dessutom har jag massor av idéer för eventuella utfyllnadsklappar, alla mycket passande och det svåraste skulle vara att välja vilken.

Lilla tjejen däremot är så mycket svårare. Hon har redan det mesta hon behöver, eftersom storasyster redan behövt och fått massa saker. Det som ändå kan behövas känns inte värt att köpa nytt, eftersom vi inte planerar fler barn, och alltså är tidsperspektivet kort. Återstår att hitta något bättre begagnat, vilket inte är det lättaste när man inte är van. :/ Bekantskapskretsen får dock finna sig i att vi scannar dem på jakt efter något passande.
Utfyllnadsklapparna är likaledes svåra att hitta på, trots att de mest troligt kommer att behövas bättre i Lillans fall.

Så hur ska jag bära mig åt för att hitta något jämförbart bra till min minsta prinsessa? Hur ska jag kunna vara rättvis mot mina barn?
Tur att jag kan skylla allt på Tomten! ;)

1 kommentar:

Helena sa...

Ja du lika svårt tycker Faster att det är o snart är tiden knapp...
Hälsn.Faster alias PTI