Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 28 december 2010

Nyårspyssel

Varje år så här dags kommer samma problem tillbaka. Vad ska vi ha för almanacka nästa år?

Vi har ganska specifika krav:
# Det ska vara en så kallad familjekalender, med flera spalter, så att vi kan skriva i för varje familjemedlem.
# Den får inte vara för tung, eftersom vi vill ha den på kylskåpet.
# Annars måste hela månaden rymmas på en sida, så att vi kan "slakta" den och sätta upp lösblad för lösblad.

Sådana almanackor är inte lätta att hitta, vill jag lova, och förra gången hade det hunnit bli februari innan det satt en på kylskåpet.
Idag sysselsatte jag mig därför med ett gammalt projekt, och redan nu sitter januaribladet och väntar bakom december. =)

Projektet innefattade en dator med kalkylbladsprogram, en kontrollalmanacka och en massa tålamod, och resultatet var min alldeles egendesignade almanacka i lösbladssystem. *Stolt som en tupp*

Inga kommentarer: