Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 17 januari 2011

Dagislängtan

Min stora tjej har haft en tung period i livet.

Sedan september 2009 har hon bara varit femton timmar i veckan på dagis, och det har inte varit tillräckligt, om man frågar henne.
Sommaren 2010 bestämde mamma att hon skulle ha sommarlov, och det blev tio veckor helt utan dagis. Visserligen med en massa utflykter istället, men när man saknar dagis redan till midsommar, då är sommarlovet väldigt långt...
Under jullovet, för några veckor sedan, fällde hon kommentaren "Jag hatar jullov och sommarlov! Jag vill vara på dagis."

Idag var det så dags för första heldagen på dagis på väldigt länge. Lillasyster är officiellt inskolad och pappa ska börja jobba. Gissa om det var en spänd tjej som gick och lade sig igår kväll! Hon såg verkligen fram emot att äta både frukost och mellis på dagis. Samma dag.

Men vad händer? Lillasyster blir sjuk. Feber. Hon kan inte vara på dagis, och mamma får stanna hemma. Vad händer nu?
Efter en kort överläggning bestämde jag att stora tjejen ändå skulle till dagis, för annars får lillan inte en lugn stund, och med feber i kroppen är lugn en förutsättning. Frågan var bara: före eller efter frukost?

Före, så klart! =)
Och nu har vi fått hem en väldigt nöjd tjej. Inte undra på!

1 kommentar:

Helena sa...

Puh inte kul att vara storasyster om lillsyrran ställer till det o blir sjuk!
Hälsn.Faster