Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

torsdag 6 januari 2011

100% risk för snö

En snabb blick ut genom fönstret, mot gatlyktan utanför, bekräftar misstanken att det fortfarande snöar. Inte lika ymnigt som på förmiddagen, men likväl snöar det, och har så gjort hela dagen och lite till.

Här hos oss har det varit ett sånt där besvärligt snöfall som blir mycket på en kort stund, så att man får sopa bilen efter en snabbrunda in på affären, till exempel. Och helst skulle man sopa av bilen en gång till, för när man är klar på sida nummer två är första sidan alldeles översnöad igen, men det är ju mission impossible, så det får man lämna och sedan hoppas på att det löser sig ändå.
Jag gillar de tunna, lätta snöfallen bättre, men man får ju inte välja.

Sambon har ägnat större delen av dagen åt att skotta snö, så jag har varit ensamstående förälder på inomhusarenan. Snöänka, kanske?
Sedan han kom in har han varit så slut att han fortfarande inte är riktigt att räkna med som förälder. Stackarn!

Jag hoppas att snöröjarna hinner hit innan jag ska åka till jobbet i morgon, annars kan det bli lite jobbigt. Redan före lunch var det svårmanövrerat på vägarna häromkring, så efter ännu mer snö lutar det åt kaos.

Inga kommentarer: