Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 11 januari 2011

Dagens skörd

I min postlåda idag väntade idel trevlig läsning:

* Nya numret av Allers Trädgård, sprängfylld av trädgårdsinspiration. =) Välbehövligt nu när vårlängtan börjar slita i en vintertrött själ.

* Medlemskortet som kommer att spara mig några hundralappar på torsdag, när terminsavgiften för vattengympan ska betalas.

* 5% rabatt på "allt" på närmaste ICA-butiken.

Och bäst av allt:
* Erbjudande om plats i förskoleklass för dottern.
Jag har varit larvigt nervös, eftersom det inte dykt upp något tidigare. Jag borde väl kunna räkna ut att det inte kommer några brev från skolor under jullovet?! Jag jobbar ju ändå i förskoleklass själv... Nu är det i alla fall officiellt, och allt vi behöver göra nu är att posta svarsbrevet där vi tackar ja till platsen.

Inga kommentarer: