Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 2 januari 2011

Dålig dag =(

Min stora tjej, fem och ett halvt år gammal, har haft en riktigt dålig dag idag.

Förmiddagen gick nog hyfsat, hon satt mest och tittade på film medan jag pluggade, men jag hörde inga större utbrott varken från henne eller hennes far.
Men eftermiddagen... Suck!

När lillasyster vaknade gick hon in till henne och vräkte ner gosedjur i sängen, varpå hennes far (något burdust) sa ifrån och la till ett "det har jag sagt ifrån om hundra gånger!" Hon exploderade och hävdade att så inte alls var fallet, och i så fall var det i alla fall inget hon kom ihåg (något jag känner igen som vanligt förekommande respons från just hennes far...)

Efter det vägrade hon göra sig i ordning för att åka och hälsa på faster, vilket annars brukar vara den stora höjdpunkten på en dag. Hon deklarerade högljutt att hon minsann inte ville vara med sin pappa.
Till slut fick vi henne att byta om och så åkte vi iväg.

Någon timme senare var det åter gråt och tandagnisslan: Jag vill inte åka hem! Detta fick vi sedan höra hela vägen till affären, och hela vägen hem. När vi kommit ur bilen började hon gå nerför vägen, fortfarande klagande om att inte vilja komma hem. (Det största problemet var att vårt hus är grått...)
Slutligen kom hon in, och sedan följde ett par timmar av ideliga osämjor. Var det inte pappa, så var det lillasyster och slutligen, när jag sa ifrån om att trycka in pallen så att den klämde lillasyster mot väggen, fick även jag känna på hatet...

Maten dög inte, nattningen dög inte, och slutligen kunde hon inte somna utan musik, och hennes CD-spelare gick sönder i förrgår. När man haft så många konflikter anstränger man sig lite extra, och så fort lillasyster kommit till ro smög pappa in och hämtade hennes CD-spelare.

Nu är det äntligen lugnt.

1 kommentar:

Helena sa...

Ja det kan ju inte vara kul att bo i ett grått hus det får man ju förstå;-)
Hälsningar Faster/PTI