Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 10 januari 2011

Hård dag

Idag hade jag en hård dag på många sätt. Jag tror till och med att det var lite synd om mig. ;)

Tövädret har ställt till det för mig genom att väglaget är riktigt dåligt nu. Jag fick, efter en nära-diket-upplevelse igår, lägga om rutten jag använder mig av för att åka till jobbet. (Undrar förresten om Skatteverket godkänner en tillfällig, väglagsrelaterad förlängning av vägen till och från arbetet när man gör avdrag i deklarationen... Måste undersökas!)

Arbetsdagens schema var av det för skolmänniskor så obekanta sitt ner och lyssna/prata hela dagen-slaget. Vi förväntar oss det av våra elever, men själva blir vi alldeles apatiska när det förväntas av oss. Vi är vana att vara på språng hela tiden, så det är väl inte så konstigt att vi sista timmarna valde att praktiskt planera in en affärs-hörna på vårt fritids. Leve kroppsarbetet! =)

Mitt på dagen hade jag ett tandläkarbesök inbokat, av den halvakuta sorten. Jag har i omgångar lyckats bita sönder en tand, och även om den inte gör ont har jag insett att den behöver fixas till, och i ett fullspäckat schema fick jag nöja mig med den tid som fanns: mitt i planeringsdagen.

Bortsett från själva lagningen, som visst blev rätt omfattande, så fick jag även träffa min nya tandläkare för första gången. Jag har oturligt nog fått flera nya tandläkare på senare år, så jag är lite blasé, men den här var över förväntan. Synd bara att han var så dyr! :/ Men det får det vara värt.

Efter tandläkarupplevelsen hade jag en mastig huvudvärk, troligen en kombination av anspänning, långvarigt gapande och koffeinbrist, och det senare fick jag inte avhjälpa förrän efter två timmar, på grund av de mycket obehagliga efterverkningarna av bedövningen. Jag hade ingen kontroll över vänster sida av ansiktet, och fick då och då rätta till ansiktsdragen med handkraft. :P

Så, allt sammantaget, visst var det lite synd om mig idag?

1 kommentar:

Helena sa...

Blä vilken dag hoppas det blir bättre imorn!Det måste det bli :-)
Hälsn.PTI