Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 16 januari 2011

Bäversafari

Idag tog jag med min stora tjej på bäversafari.

Det blev en promenad på några hundra meter, till en bäck (Eller ett dike. Pappa kallar det för "stora utfallet". Själv har jag ingen aning...)där vi vet att bävern brukar hålla till. Strax innan vi kom fram kastade vi oss in i snårskogen för att se om vi kunde hitta några spännande bevis för dess existens. Naturligtvis var där även en halvmeter blötsnö, så det blev lite jobbigt att ta sig fram...

Snart nog visade det sig vara mödan värt.



Tydliga bäverspår, inte sant?!

Lite längre fram såg jag ytterligare några träd med gnagmärken, och där fanns ju även bäcken, så vi pulsade vidare, och hittade ett träd som var sådär nästan helt avgnagt, i slänten ner mot vattnet.



Bilden är inte den bästa, men då får man också en bild av den snårskog vi forcerade under vårt safari.
I bakgrunden ser man ett antal träd som ligger över bäcken, och det dröjer nog inte länge förrän även "vårt" träd ligger där.

Några bävrar såg vi inte, och inga färska spår i snön, men trädgnaget såg rätt nytt ut, så vi är nöjda. =)

Bilderna är förresten tagna med mobilkameran, för på något sätt hade jag lyckats låsa minneskortet till min kamera... Typiskt, lagom till safarit!

1 kommentar:

Helena sa...

Kul att du la ut bloggen på FB!Slipper jag in o kolla :-)