Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

fredag 30 april 2010

Födelsedagskaos

I morgon fyller min stora tjej fem år, och som vanligt innebär det en massa fix och trix så här dagen före. Det ska städas och bakas, ställas i ordning för det stora antalet gäster som dyker upp dagen till ära, och helst ska någon ny inredningsdetalj fixas också.

I år gjorde vi oss lite extra pyssel, eftersom presenten består av att vi fixar lite på hennes lekplats här på tomten. En stadigvarande hopphage (till skillnad från de som jag ritar upp på asfalten, men som försvinner efter varje regn...) har lagts av betongplattor, sanden som hon lånade ut till pappas stenläggning förra sommaren har återbördats till sandlådan, en balansbana med låga "räcken" och hoppstenar har fixats till och dolts bakom ett levande staket, som jag flätat av pil.
Sista fixet får vi göra i kväll, när damen har gått och lagt sig, så att det är klart när morgondagens födelsedagsväckning äger rum.

Planen var att hinna med en brasa i år, tidigare har vi valt bort det, eftersom det är efter hennes läggtid före en ansträngande dag, men nu börjar vi inse att det nog inte hinns med. Kanske nästa år...

Inga kommentarer: