Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 17 april 2010

Skön dag!

I vanliga fall förknippar jag inte mina studiedagar i Stockholm med ord som skönt och avslappnande. Det brukar överlag inte vara dagar som kvalificerar sig till den fina klubben "bra dag", men idag hände det!

Jag åkte själv, trafiken var överkomlig, väglaget utan anmärkning och solen sken uppiggande. Det blev lite tidsnöd för att hinna fram i tid, men det löste sig utan större stress.

Själva studierna bestod av att analysera en uppsats, och trots att jag inte kunnat skriva ut den (vi har varken papper eller bläck till det här hemma, och jag har inte haft möjlighet att komma till jobbet och skriva ut den) utan läste den på skärmen, vilket inte är att rekommendera, var jag rätt nöjd med mina bidrag till diskussionen.
När vi närmade oss lunch konstaterade vi att 2 av deltagarna inte kunde vara med på eftermiddagen, och eftersom vi bara var tre stycken dagen till ära, skulle jag bli ensam med vår lärare... Därför sköt vi lite på lunchen och sedan tog vi två kvarvarande en gemensam lunch, då vi passade på att diskutera min uppsats lite mer djupgående, och sedan slutade vi.

Detta var en och en halv timme före utsatt tid, så jag bestämde mig, efter en mycket kort överläggning med mig själv, att jag skulle ta tillfället i akt och åka till ett av mina favoritställen i världen: Zetas handelsträdgård. Deras trädgårdscafé går inte av för hackor, och ska jag unna mig något så är detta bland det bättre jag kan välja!
Småkyligt, men med en plats i solen och en filt kunde jag njuta av min latte och den överdimensionerade "småkakan" medan jag blickade ut över något så fantastiskt som en handelsträdgård i vårskrud.

Jag tog mig tid att gå ett varv bland växterna och fick med mig en häftig lila pärlhyacint innan jag åter satte mig i bilen och for hemåt, fortfarande med en halvtimme till godo.

Nej, jag kan inte klaga! =)

Inga kommentarer: