Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 20 april 2010

Panik!

Helt plötsligt har jag blivit med handledare!

Under hösten hände ingenting, och hittills under våren hände heller ingenting, annat än att jag själv tog tag i examensarbetet och gick en workshop på ämnet och kontaktade "min" institution. Utan respons, kan jag tillägga.

Nu har jag plötsligt, på mindre än ett dygn, dels fått svar och dels alltså fått en handledare! Och inte vilken handledare som helst, utan själva studierektorn på institutionen!

Anledningen till rubriken är att jag plötsligt måste gå från min avslappnade "jag ska - snart"-inställning till en mer arbetsam "skriva uppsatsen nu"-approach.
Jag fick en fråga när jag vill träffa henne; nu i vår, eller tidigt i höst, och jag vet vad jag måste svara. Det finns inga ursäkter för att skjuta upp det längre, så jag kan inte svara något annat än "nu", men jag har inte vågat göra det än...

Så nu ska jag alltså åka upp till Stockholm ännu fler gånger, och troligen på vanliga veckodagar, så att sambon måste ta ut föräldraledigt för att vara hemma med barnen.
Och så ska jag göra upp en tidsbudget för arbetet, och inte minst måste jag börja skriva!
Det är så mycket att göra att jag blir alldeles matt. Men det ska bli skönt att bli klar!

Inga kommentarer: